براي اولين بار در راه آهن:
طراحي و نصب دستگاه نظارت بر سيستم هاي سرمايشي در اداره کل راه آهن شرق

يزد فردا ،علي عسكري سرپرست يزد فردا بافق"مدير کل راه آهن شرق گفت:براي اولين بار در راه آهن جمهوري اسلامي ايران دستگاه نظارت بر سيستم هاي سرمايشي در تمامي ايستگاه هاي اداره کل راه آهن شرق به مرکزيت طبس نصب شد.

به گزارش سرویس خبر:روابط عمومی:: مهندس محمد پورفخري با بيان اين مطلب گفت: با توجه به تاثيرات منفي افزايش دما بر عملکرد دستگاه هاي ارتباطي و علائم الکتريکي و همچنين احتمال افزايش خرابي تجهيزات به علت افزايش درجه حرارت، با نصب اين دستگاه علاوه بر اندازه گيري درجه حرارت، در اسرع وقت از خرابي سيستم سرمايشي مطلع گرديده و جهت پيشگيري از خرابي دستگاه ها با اعزام اکيپ تعميراتي نسبت به تعمير سيستم سرمايشي اقدام مي شود.

وي افزود: در هر اتاق يک سنسور دما نصب شده است که د ماي اتاق را اندازه گيري کرده و به دستگاه مرکزي ارسال مي کند که درآنجا دما اندازه گيري و نمايش داده مي شود که در صورت افزايش دما بيش از حد تعريف شده زنگ هشدار به صدا در مي آيد که در هريک از ايستگاه هاي طول محور اين اتفاق رخ دهد در مرکز قابل مشاهده مي باشد.

مدير کل راه آهن شرق اظهار داشت: با توجه به اينکه اينکار براي اولين بار در راه آهن انجام شده و مشخصات فني در دست نبود با مطالعه و تحقيقات انجام شده توسط گروه نظارت بر ارتباطات و علائم الکتريکي اين اداره کل مشخصات فني سازگار با سيستم نصب شده تهيه گرديد.

وي اندازه گيري و نمايش دماي اتاق هاي اينترلاکينگ،ups علائم،ارتباط و ديتا سوئيچ بصورت ديجيتال با يک رقم اعشار،توليد هشدار صوتي و نوري در صورتيکه دماي اتاق از حد آستانه تجاوز نمايد،انتقال هشدارکليه ايستگاه ها و نمايش همزمان آن در سيستم سوپروايزري کارير در مرکز ناحيه(طبس)،قابليت تنظيم و مشخص کردن دماي آستانه هشدار،ثبت زمان شروع خرابي سيستم سرمايشي و زمان رفع خرابي در سيستم را از قابليت هاي اين دستگاه برشمرد.

لازم به ذکر است: دستگاه نظارت بر سيستم هاي سرمايشي در 42 ايستگاه اين اداره کل با هزينه 159 ميليون ريال طراحي، نصب و در سرويس قرار گرفته است که نسبت به سيستم هاي مشابه در بازار، معادل 540 ميليون ريال صرفه جويي حاصل شده است.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا